Kā uzrakstīt neatvairāmu CV, lai to neizmestu miskastē?

Kāds ir drošākais veids panākt, lai jūsu CV un motivācijas vēstuli potenciālais darba devējs izmet dažas sekundes pēc tā izlasīšanas? Izmantojiet pārāk bieži izmantotas un vispārīgas frāzes sevis raksturošanai, un lieta darīta! Darba devēji šādus pieteikumus redz pārāk bieži, un tas uz viņiem neatstāj cerēto iespaidu. Izmantot šādu pieeju jūs par sevi nepasakāt neko interesantu vai svarīgu. Ja jūs vēlaties, lai jūsu CV tiktu pamanīts, par katru cenu izvairieties no šādām frāzēm.

Tad kā uzrakstīt neatvairāmu CV? Interneta vietne «Aol Jobs» iesaka trīs soļus, kas palīdzēs sagatavot vienreizēju CV un motivācijas vēstuli, kas izcelsies uz citu fona.

Atsakieties no individuāla mērķa

Nerunājiet par saviem individuālajiem mērķiem. Protams, jūs drīkstat vēlēties strādāt uzņēmumā, kam rūp jūsu personīgie mērķi, tomēr realitātē šādai vēlmei nav lielu izredžu piepildīties.

Šāds pieteikuma piemērs «Meklēju izaicinājumiem pilnu amatu, kas ļautu izmantot manas komunikācijas, problēmu risināšanas un mārketinga iemaņas».

Kā šāds teikums izskatās darba devējam? Viņš šādus paziņojumus ir redzējis neskaitāmas reizes. Izaicinājumus vēlas visi cilvēki, bet «komunikācijas iemaņas» ir tik plašs jēdziens, ka patiesībā tas var nozīmēt jebko un neko vienlaicīgi. Arī «problēmu risināšana» ir pārāk bieži lietots termins, kas neļauj saprast, kādu tieši problēmu risināšana jums padodas vislabāk.

Jā jūs nerunājiet konkrēti, jūs nepalīdzat darba devējam sasniegt viņa mērķi, kas ir vakantās pozīcijas aizpildīšana ar vislabāko kandidātu. Īsāk sakot, darba devējs jau no jūsu pieteikuma vēlas noskaidrot vai jūs palīdzēsiet viņam sasniegt viņa mērķus. Viņam jūsu mērķi pārāk neinteresē. Tāda ir skaudrā realitāte, kas jums jāņem vērā, rakstot savu pieteikumu.

Esiet konkrēts, miniet piemērus

Izlasiet piemēru un padomājiet, ko jūs esat uzzinājuši par kandidātu – «Iniciatīvas cilvēks, kas plaukst dinamiskā un plūstošā vidē, spējot ātri sniegt savu ieguldījumu».

Diemžēl daudzi cilvēki ir vai vismaz izliekas esam «Iniciatīvas cilvēks, kas plaukst dinamiskā un plūstošā vidē, spējot ātri sniegt savu ieguldījumu». Jūsu uzdevums ir padarīt šo apgalvojumu personisku un vienreizēju. Padariet piemērus par savu labāko draugu! Jums jāsniedz konkrēti piemēri, kas sniedz ieskatu jūsu iniciatīvā, plaukšanā un ieguldījuma došanā.

Piemērs: «Ierosināju izveidot un uzraudzīju, kā sešās nedēļās tiek ieviesta jauna apmācības programma. Tas tika paveikts nepārsniedzot budžetu».

Šāds piemērs ļauj konkrēti saprast, ka jums piemīt iniciatīva, ka jūs spējat paveikt nozīmīgu uzdevumu īsā laika periodā, kā arī ka jūs sniedzāt vērtīgu ieguldījumu un palīdzējāt ietaupīt uzņēmuma līdzekļus.

Neizmantojot vispārīgu savu iepriekšējā amata aprakstu

Šī ir būtiska kļūda, ko pieļauj daudzi cilvēki. Konkrēta amata apraksts reti atspoguļo visus jūsu pienākumus un šie apraksti ir pārāk vispārīgi. Neuzskaitiet savus bijušos pienākumus, bet miniet konkrētus piemērus, kas ļauj saprast to, ko tieši jūs esat sasniedzis. Varat minēt arī piemērus, kas nav bijuši saistīti ar jūsu tiešajiem pienākumiem.

Frāzes «komandas cilvēks», «uz rezultātu orientēts» un «labi organizēts un apņēmīgs» realitātē var jums nodarīt vairāk ļaunuma nekā labuma. Jo tā saka visi vai gandrīz visi. Izdariet sev pakalpojumu un miniet konkrētus piemērus, kas izceļu jūsu labākās īpašības.

Ja sekosiet šiem piemēriem, jūsu pieteikums būs atšķirīgs un ļaus jums izcelties potenciālā darba devēja acīs. Un tas jau ir nozīmīgs solis ceļā uz darba dabūšanu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *